~Titti~ Hundraåringen som klev ut genom fönstret...

1kommentarer

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Sällan har jag väl hört så mycket om en och samma bok under så kort tid!
- Du bara måste läsa den - den är såå bra!
- Väldigt rolig bok, jag skrattade jättemycket!


Jaa då blir man nyfiken och då läser man, dvs. jag boken! Men ja, nog för att den var bra men... Jag hade nog hört för många lovorda den tror jag, jag hade för höga förväntningar. Jag småflinade lite emellanåt men jag gapskrattade inte.

100-åringen som...

Men visst, jag kan rekommendera den. För det är roligt att följa den putslustige mannen Allan Karlsson på hans högst osannolikt fantastiska och förbryllande 100-åriga liv...

Om du liksom jag väljer att läsa den via cd-bok får du nöjet att lyssna till Madickens pappa
- och DET är ju alltid trevligt! ;)
~Titti

1 kommentarer

Malin

04 Nov 2010 13:02

Jag tror att det möjligen kan bero på hur livet runt omkring en ser ut för tillfället. EGENTLIGEN kanske inte boken är sådär jätterolig, jag menar, den innehåller inga roliga historier med poänger som "kom ketchup, nu går vi". Men om vardagen är helt absurd och kaotisk, kan denna boks kommentarer om hur man kan välja att se på omständigheterna vara grymt roliga. Jag är mitt uppe i den (både boken och den kaotiska vardagen), och skrattar högt. Till och med på Gymnastikens hus mitt bland folk ;) Jo, folk runt omkring avbryter nästan träningen och kollar vem som har så roligt...

Kommentera

Publiceras ej