-Leif- Ett möte kvar innan det blir kväll :)

0kommentarer

Att bedriva valrörelse är bland det roligaste man kan göra som politiker. För några dagar sedan kommenterade en vän och kollega med att efterarbetet det är en som en besvärlig efterbörd. Så känner nog ganska många politiker efter årets val. I många kommuner och landsting är det oklart hur man ska skapa majoritetskonstallationer, något jag är glad att väljarna i Skövde redan på valnatten gjorde klart med tydlig Alliansmajoritet.

Idag har jag som jag skrivit tidigare haft budgetkonferens med nuvarande och kommande arbetsutskott i kommunstyrelsen Skövde. Vid några tillfällen har jag dock fått smita i från för telefonmöten för att hantera den så kallade efterbörden. Inom kort ska jag ha ytterligare ett telemöte för att diskutera läget i Västra Götalandregionen. En av  punkterna  på telemöte är också den omprövning av valresultatet i landstingsvalet Centerpartiet kräver efter att 15 centerröster försvunnit.

Ha en god kväll / Leif
  

Kommentera

Publiceras ej