-Leif-

0kommentarer

Det känns overkligt när man tittar ut idag, "bara" mitten av oktober och det ligger ett snötäcke över lövbeklädda träd, på taken och gräsmattorna. Pratade för en stund sedan med en man som refererade till 70-talet då samma ska ha hänt något av åren tidigt i oktober. Den gången blev det dessutom mycket kallt med många minusgrader när den första snön föll.  Enligt honom betyder snö i löven att det kommer bli en mild och varm vinter. Det återstår att se, inte mig emot och jag vet att Titti håller med på den punkten.

Förmiddagen har jag ägnat åt att bereda diverse ärenden och valärenden. Ett av ärendena handlar om ny torgstadga som väcker en hel del reaktioner, befogade kan jag tycka. Den frågan kommer återkomma under de närmaste veckorna. Det är min uppfattning att man ska arbeta för att ha en livlig torghandel med ett utbud som attraherar Skövdes innevånare.

Senare i eftermiddag ska jag vara vigselförrättare. I kväll finns faktiskt ingen aktivitet inbokad vilket känns riktigt skönt :)

Ha en fortsatt bra dag
/ Leif

Kommentera

Publiceras ej