~Titti~ Studenter i Småland

5kommentarer

Igår åkte jag till Småland för att fira M & M som tar studenten i dagarna. Jag har känt och älskat M & M sedan de var tre dagar gamla, kan knappt fatta hur fort tiden går! Nu tar de student och går in i vuxenvärlden!! Förstår inte... 19 år...? Betyder det att jag också blir äldre? Hmm... ;)

Student är i vilket fall som en härlig tid tycker jag - och det är så roligt att se alla människor som är så sommarfina, glada och förväntansfulla - studenten tar fram de bästa känslorna i oss alla tror jag! Vi lyckönskar dem som tar studenten för vi vet att de gått lääänge i skolan och att de kämpat för att nå till sin examen och vi vet att de nu förtjänar härlig sommarledighet och att de därefter kan gå vidare mot sina mål i livet!

               Samlade på skolgården och väntar på studenterna
               Förväntansfulla vänner, familj och släkt står packade som sillar på 
              skolgården och väntar på studenterna



               Sjung om studentens lyckliga dar!
     Fina M står på trappan och sjunger studentsången tillsammans med sina skolkmrater


Efter att jag och M åkt nedcabbat genom stan åkte vi hem till dem för studentfika. Sen på kvällen åkte jag till syster med familj. Det var alldeles för länge sedan vi sågs nu, så det var mysigt att få sitta i kvällssolen och umgås.

Till barnens stora glädje passade vi även  på att köpa glass från glassbilen som stannade till i kvarteret. Jag kan inte ens komma ihåg när jag köpte glass   på det viset sist? Glassbilen kommer inte lika ofta på landet... Eller så är jag i varje fall inte hemma när den gör det - tur det kanske för jag äääälskar glass och kan äta MYCKET om tillfälle ges!! :P

               Pistageglass   
               Glass "färsk" från glassbilen - mums!


I synnerhet var det mysigt att få träffa mina söta syskonbarn igen, att få gosa med dem och höra dem berätta om saker och fråga mig om sådant de undrar över, som t.ex., "Var är mosters kille?" Hihi de har nog inte riktigt förstått än att Leif har kommit för att stanna i mitt liv och att han numera alltid kommer tillhöra vår familj :D


               Jag & yngsta systerdottern
               Mys med yngsta systerdottern



Nu ser jag fram emot att Leif kommer, kanske blir lite grillning ikväll...?

Vad ska DU hitta på?
~Titti

5 kommentarer

Anonym

04 Jun 2010 13:19

Blir nog grillning här oxå!

/AW

Linda

04 Jun 2010 15:30

Jag jobbar :(

Me

04 Jun 2010 17:20

Vill också grilla!!

Anne-Lie

04 Jun 2010 17:38

Ikväll förbereder jag grabbens 19 års kalas som vi ska ha imorgon! Smörgåstårtor läggs ihop, tårtbottnar bakas samtidigt som här städas och fejjas. Till allt detta passar ett glas rött perfekt;-))



Härliga bilder du bjuder på idag!

Miranda

04 Jun 2010 18:00

Så jävla kul att du birgitta och bosse kom! :D Och dig får jag se imon igen! :)

Nu ligger min vovve på golvet bredvid och myser med sitt hundben haha :)

Kommentera

Publiceras ej