~Titti~ De utlovade bilderna från Tjejvättern

4kommentarer

Här kommer de utlovade bilderna :)

                Tjejvättern 20 år
               Tjejvättern firade 20 år iår. över 6 500 tjejer hade anmält sig till loppet


Det var en härlig dag igår! Det var kul att se alla - gammal som ung - ta sig igenom loppet. En del med fler svårigheter än andra: för två tjejer började t.ex. dagen med skräck - gråt - ilska - och till slut skratt! När tjejerna hade parkerat bredvid oss i P-huset nästan sprang föraren ut och grät, den andra steg skakande ut ur bilen. Det visade sig att de när de skulle köra in i parkeringshuset hade glömt att de hade två cyklar på taket och de drämde rakt in i väggen! Cyklarna klarade sig men inte det nyinköpta cykelstället... Nog för att de säkert hade velat vara utan denna händelse, men om ett par år så kommer den säkert funka som en rolig anekdot!

Jag hade fått tips från Anders L, via Leif, att bara "bestämma mig för" att det inte blåste och jag  f ö r s ö k t e  verkligen bestämma det... Men trots detta tyckte jag mig kunde känna en och annan vindpust i vad andra kallade "halv-orkan" - men det var kanske bara är jag som har livlig fantasi...? ;)

                Uppladdning vid startområdet
                        Laddar med sportdryck óch pepptalk innan start!

Alla vi som tog oss igenom banan gjorde det på olika sätt, en del cyklade fort andra tog det sakta och lugnt. En tjej berättade när hon kom i mål att hon skulle ta halvvättern på 15 mil idag och nästa helg hela rundan på 33 mil... En del tog sig runt genom att cykla lite lugnare, kanske använda sträckan för att prata med kompisen och sen fika (med den medhavda fikakorgen!) på vägen. Men de allra flesta var nog som jag: tävlade mot sig själv och hade som främsta mål att ta sig till mål och ha ett bra cykelpass på vägen dit :) Jag hade som mål att slå fjolårets tid och det gjorde jag, dessutom tyckte jag det var roligare iår så jag är riktigt nöjd!

På vägen runt har jag nog sett alla känslor...  Men i mål såg jag bara en: Glädje! :D

     Fokuserad inför start               I mål - hungrig!               Potatisplättar & sylt
     Djupt fokuserad                Glad och hungrig i mål             Potatisbullarna smakade
     inför starten...                  smakade maten gott!!              såå gott!!



Väl tillbaka i mål blev vi bjudna på mat - potatisbullar med sylt och sallad - aldrig har väl den maträtten smakat så gott?!

Innan vi åkte hem gick vi runt i mässtältet. Jag passade på att köpa lite nya träningskläder för riktigt bra pris! Sen kollade vi lite på cyklarna som fanns där. Vad säger ni ska jag slå till med denna cykeln inför nästa år?!


               Cykel för den nätta summan 79.000:-
               Pris: 79.000 kr


Näe jag tror min gamla cykel håller ett tag till...
~Titti

4 kommentarer

Anne-Lie

13 Jun 2010 20:11

Men ska du köpa den cykeln lär du behöva löneförhöjning;-))

Jennie

13 Jun 2010 21:41

Duktiga duktiga du, så grymt bra jobbat. Kram kram

Anna

13 Jun 2010 22:22

Coolt! Bra jobbat! Blir nästan lite sugen jag också, tävlar mycket mot mig själv när jag tränar men har aldrig kört några lopp. kanske man skulle skaffa en cykel..



Du har inte funderat på tjejklassikern?



~Titti~

14 Jun 2010 20:34

Anne-Lie: man kan ju alltid hoppas, fast å andra sidan skulle jag få det skulle jag nog lägga dem på något annat... ;)



Jennie: Tack snälla Du!



Anna: Jag kommer ta tjejklassikern iår - nu är jag ju halvvägs, bara simmet och löpet kvar! :P

Kommentera

Publiceras ej