~Titti~ Bilder från Koster

1kommentarer

Söndag blir återigen en dag där jag lägger upp bilder från det som hänt det senaste..
Här kommer lite bilder från när jag var på Koster i slutet av veckan.



               Strömstad, Norra Hamnen
               Vi åkte från Norra hamnen i Strömstad...


               Vettnet på Koster
               ... och steg av vid Vettnet på Koster


På kvällen tog vi en promenad och upplevde de vackra omgivningarna
(klicka på bilderna om du vill se dem större)

      Slingriga träd

Vi gick upp till fyren. Det blåste som attan på toppen men utsikten gjorde att det var värt besväret!

Fyren på Koster  Utsikt från fyren   Blåsigt värre!  Utsikt från fyren

              
               Visst är naturen vacker?!


Vi gick över ängarna på vägen hem - en del bestod av blommor, andra brännässlor och  på en del fanns det får...
     Ett helt fält av brännässlor!     Betesdjur, för öppna landskap    
Jag undrar om någon kan hjälpa mig ang sista bilden: vad är det här för några "bomullsblommor" egentligen? De ser ju helmysko ut??


Väl tillbaka var grillen i full gång - mums vad gott det var!

               Älgkött på grillen
               Grillspett med älgkött


Stugan vi bodde i hade ingen elektricitet, så det var tända ljus och fotogenlampor som gällde

               Mysig stämning med levande ljus
               Det var mysigt att sitta in på småtimmarna och prata i ljusets sken


Jag berättade ju om våra missöden vad det gällde maten i ett tidigare inlägg...

               Skyldig??
               Vad tror ni? Kan det vara den skyldige - en tjuvaktig mås?!



               Pommes smakar gott med soppa??!
Jag tog med en bild från menyn där vi åt lunch - inte ofta man rekommenderas äta pommes till soppan?!


Jag gillade Koster och vill åka tillbaka hit igen - tror inte att Leif kommer behöva särskilt mycket övertalning när han ser denna bilden. Eller vad tror ni?

               Koster


Ja nu har ännu en helg gått alldeles för fort... Vi har haft en riktigt mysig och lugn helg, det enda det har varit lite för mycket av är steg - idag slutar nämligen familjens stegtävling och det har varit intensivt i slutet då det även ingår spurtpris - mitt mål är definitivt att vinna och det har därför blivit  m y c k e t   traskande de senaste dagarna....

Nu ska jag nog gå och påbörja min packning så att det går fort imorgon bitti när jag är trött :)
Vi hörs igen imorgon!
~Titti

1 kommentarer

Jennie

21 Jun 2010 08:40

Vilka härliga bilder vännen! Kram

Kommentera

Publiceras ej