-Leif- Varje år efter midsommar infinner sig ett lugn.....

1kommentarer

Idag går mina tankar till all fantastisk personal som finns i yrken som inte går in i den lugnare perioden denna tiden på året. Jag tänker på de som jobbar på som vanligt inom vård och omsorgsyrken, djurskötare, serviceanställda med flera som har lika mycket att göra oavsett årstid. Ni är verkligen värda en tanke idag, utan er skulle Sverige stanna en vacker dag som idag:)
 
I den kommunala politiska verksamheten finns det två liv, ett före midsommar som är totalt inrutat morgon till ofta sen kväll, vardagar som helger och ett liv efter midsommar till mitten av augusti som är nästan fritt från möten och  politiska beslut. I mitt fall har lugnet börjat infinna sig, denna veckan är ett mellanting av ledighet och arbete, igår eftermiddag och idag likandant har jag åkt hem för att snickra. Telefonen ringer fortfarande ganska flitigt och mailen har inte lagt sig i dvala än. Särskilt märks det i mailboxen när någon medarbetare snart skall gå   på semester då ökar inkorgen snabbt :) 

Nu skall jag ta itu med lite snickrande igen, nya vindskivor på lillhuset, och spika läkt på en av husgavlarna. 

Hörs sen
/ Leif 

1 kommentarer

Nancy66

01 Jul 2010 23:02

Ha en fin semester, snart drar det igång rejält, en spännande resa,,,

Kommentera

Publiceras ej