-Leif- Resan till Almedalen bokad

0kommentarer

I dag har Titti och jag bokat in årets resa till Almedalen. För min del blir det 6:e året i rad jag är med under den intensiva politiska första veckan i juli. För länge sedan spräcktes också fjolårets rekord i evenemang som då var rekord med över 1000 stycken. Hur stort det kan bli, kan nog ingen svara på, men för dig som inte varit där kan jag bara säga att det är en politisk puls som du inte kan möta någon annanstans, definitivt inte i Sverige och mig veterligen inte i något annat land heller.

I kväll har vi presidiemöte med Centerpartiet i Västra Götaland inför nästa veckas styrelsemöte. Centerpartiet i Västra Götalandsregionen står inför ett oerhört spännande val. Många av partiets tunga företrädare slutar och skall ersättas av nya. En inte allt för järv gissning är att Centerpartiets regionrådspost kommer innehas av en kvinna efter höstens val. Det är många oerhört kompetena kvinnor i topp på partiets listor i de olika valkretsarna så många kvinnor lär det bli på ledande positioner :)

Vi hörs i morgon / Leif 

 

Kommentera

Publiceras ej