~Titti~ Tisdag Almedalen

2kommentarer

Hej

Igår var första dagen som det var molnigt, det regnade lite på eftermiddagen och det var faktiskt riktigt skönt med en sval dag (idag onsdag skiner solen på klarblå himmel igen och nu tycker jag att DET är skönt)! :)


Igår var jag med och lyssnade på seminariet "Sex är politik!" som RFSU arrangerade, det var intressant.


               Panelen
               RFSU som moderator, en riksdagsledamot från varje riksdagsparti deltog

På eftermiddagen gick vi till ett glasskafé där vi kunde välja mellan 140 smaker! Valmöjligheter är ju bra, men det är inte alltid lätt!! Mätt och go´blev jag iaf! ;)

               140 glassmaker att välja på
            
              Visst ser det gott ut? Det var det också!

               Glass i stora lass!

 

Medans Leif med flera fortsatte sin dag bland diverse seminarium passade jag på att gå in i Visbys vackra domkyrka. Jag gillar att titta på kyrkor, se vackra målningar, ornament med mera.

              


 Det som jag tyckte var extra fint med denna kyrkan var förnstermålningarna. Visst är de fina!

(Klicka på bilderna om du vill se dem större)


På tisdagskvällen var det Jan Björklund som stod på scenen och talade.

               Publiken under Folkpartiets dag
              Det har varit mycket folk varje kväll, så även igår



              
               Ankdammen är så fin så jag lägger upp ytterligare en bild på den

         

Efter talet var vi inbjudan på Företagarnas arrangemang, med Sveriges bryggerier som medarrangör. Gårdagens fotbollsmatch sändes på storbildstv och vi fick prova på olika ölsorter. Visste ni t.ex. att det finns en gotländsk öl som heter "Sleepy Bulldog"?!


              Fotbollskväll

 Hrm jag är ju inte jätteintresserad av fotboll så jag kommer inte ihåg vilka som spelade mot varandra... Men jag tror att de som vann gjorde det med 3-1?

                Företagarnas mingelkväll


Jaha, det var tisdag det, idag är det onsdag - men bilderna kommer på torsdag! ;)

Ha det gott!
~Titti

2 kommentarer

Bo

07 Jul 2010 17:10

Vi följer Er från husvagnen, det låter som att Ni också har det gött

Anne-Lie

07 Jul 2010 18:20

Men du är för söt du Titti! Holland-Uruguay var det och Holland vann med 3-2;-))

Tur att det inte finns lika många riksdagspartier som glass - för hur skulle jag välja då!

Underbara fönstermålningar - en oas bland all politik och lobbyism bra val!

Kommentera

Publiceras ej