~Titti~ Båttur på Göta kanal

2kommentarer

Min första lediga dag innebar inte en sovmorgon, men vad gör väl det när det innebar en härlig dag ute till "havs"?! :)

Idag har vi varit på Båttur på Göta kanal mellan Karlsborg och Töreboda, en 70-årspresent till Leifs pappa.

               Karlsborg - Töreboda med MS Sandön   

Vi hoppade på båten i Karlsborg och njöt hela vägen till Töreboda - vad vacker kanalen är!!


     Karlsborgs hamn          Vackra Göta kanal          Göta kanal

                      (klicka på de små bilderna om du vill se dem större...)



              


                       Båtar på Göta kanal               Båt på Göta kanal

 

               Vi åt en supergod lunch på båten - med fantastisk utsikt - just lovely!

               Lunch på MS Sandön
               Båtlunch: ungsbakad lax - yummie!


Jag passade på att ta kort på några blommor på båten också... Varför? Det är vackert ju! ;)

                    Polkagrisfärgade blommor               Vacker blomma...
                    Polkagrisblommor?!                   Ingen aning vad det här är för blomma...?


               Sluss vid Göta kanal
               En av flera slussar vi passerade på kanalen


                    Titti på Göta kanal               Leif på Göta kanal
                                

             Tror ni att dessa kossorna fattar vilken fantastisk "betesutsikt" de har??!

               Kossor vid Göta kanal
              


Efter bussfärden tillbaka till Karlsborg från Töreboda bestämde vi oss för att utmana varandra på minigolf... Jag tänker INTE berätta hur det gick :mad:

 

               Leif spelar minigolf
               Trevliga minigolfbanor i Karlsborg



Det kom några kraftiga regnskurar så vi fick avbryta spelandet och pausa med lite fika på Cafét. Där inne upptäckte jag en söt sak som jag aldrig sett tidigare, nämligen muggar för stammisar


               Stammismuggar
               Trevligt sätt att upskatta stammisar på tycker jag!


Härlig dag... lång dag... trött nu...

Sovmorgon imorgon kanske?!
~Titti

2 kommentarer

Anne-Lie

16 Jul 2010 09:04

Den resvägen känner jag igen - å jag minns hur vackert där är!

Bo

16 Jul 2010 09:10

Vilken fin dag Ni fick tillsammans. Extra kul är ju att intresset för golf har ökat. Vi får ta en runda sedan

Kommentera

Publiceras ej