-Leif- Fullspäckad måndag

0kommentarer

Sitter nu på tåget hem efter att varit i Göteborg på förmiddagen  på möte med regionala ägarrådet för kollektivtrafiken. Testade idag att åka dubbeldäckaren till Göteborg, utmärkt komfort och hör och häpna tåget var i tid från Skövde och i tid till Göteborg :)
Nu på hemvägen är det sämre med förseningar :( Under alla åren då jag jobbade i Ryssland blev det mycket tågåkande, sommar som vinter trots mycket sträng kyla och snö så kan jag inte minnas en enda tågförsening. Kanske något för trafikverket och SJ att studera!

I eftermiddag har jag möte med den poltiska styrgruppen LQ (Livskvalitet för unga), styrgruppens arbete består att leda och samordna nämndernas och förvaltningarnas frivilliga ungdomsarbete. Sedan arbetet startade har jag sett stora samordningsfördelar och hur vi med samma medel kan få ut mer verksamhet för pengarna. På mötet kommer vi få ett förslag till ungdomspolitiskt program presenterat, jag tycker det är mycket bra med tydliga indikatorer och mål. Efter dagens möte ska programmet remissbehandlas och sedan skickas till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige för antagande någon gång under våren.

I kväll är det kommunfullmäktige det sista för året på agendan står bland annat ny torgtaxa där jag själv agerade i kommunstyrelsens behandling så torghandel ska tillåtas alla helgfria vardagar och lördagar. Nu återstår att se om kommunfullmäktige delar det. En annan mycket angelägen och efterlängtad fråga är byggande av ett nytt parkeringshus i Skövde. Där kommer vi att ta ett första steg i en rad av beslut som ska tas senare. Det är nu fyra år sedan jag tog initiativet till inrättande av en tillfällig parkering i anslutning till kulturhuset. Parkeringssituationen i Skövde är allt annat än bra.

Innan kommunfullmäktige ska jag tillsammans med jämställdhetsrådet träffa mottagaren av 2010 års jämställdhetspris. Mer om detta i kommande inlägg. Nu är frågan om jag kommer hinna i tid till den utsatta tiden för fotografering 13.30? 

Ha en bra måndag
/ Leif 

Kommentera

Publiceras ej