-Leif- Dags för nya utmaningar!

0kommentarer

Dags att gå vidare med nya utmaningar! I oktober meddelade jag Centerpartiet i Skövde och lokalpressen i Skaraborg att jag kommer lämna partipolitiken och kommunalrådsposten i Skövde i samband med årsskiftet 2017/2018. Det är ett beslut som vuxit fram sedan valet 2014 och det känns mycket bra att göra detta i en tid när intresset för Centerpartiet är stigande.

De kommunpolitiska uppdragen har avlöst varandra sedan jag var 18 år 1983. Förutom med några få veckors uppehåll då jag lämnade Vara kommun för att flytta till Skövde 1989. Det har varit en fantastisk resa som är få förunnad, att dessutom fått vara kommunalråd på heltid sedan oktober 2006 och driva på och påverka utvecklingen i Skövde har ibland varit en tuff och stor utmaning men väldigt roligt. Skövde är en tillväxtkommun av stora mått och det är ett bra betyg på det arbete som gjorts och sker. När jag lämnar kommunpolitiken till årsskiftet så har det hunnit bli mer än 26 år i kommunstyrelsen - det är halva mitt liv och ska jag få chansen att vara attraktiv och hinna med mer känns tidpunkten helt rätt.  

Sedan jag meddelade mitt beslut har många undrat vad jag ska göra? Jag ser framemot nya utmaningar och att vara en mer närvarande förälder och make. Mitt hjärta klappar för landsbygden och företagande. Det är dessa frågor som jag vill och kommer vara öppen för mer engagemang inom, samt att kunna ägna mer tid i SMÅA som styrelseordförande. Jag kan tänka mig ett och annat nytt styrelseuppdrag, men också att ha tid och möjlighet att utveckla mitt eget företag.  Ett löfte som jag har gett mig själv och familjen är att mitt namn inte kommer finnas med på några vallistor i valet 2018, vilket blir första gången sedan 1985.

Nu återstår knappt 10 månader kvar av mitt kommunalpolitiska engagemang, det finns många frågor på agendan som söker sin lösning. De som känner mig vet att det alltid är minst 100 procent engagemang som gäller, så även under mitt sista år i kommunpolitiken!

 

/Leif

Centerpartiet, Centerpartiet i Skövde, Företagande, Kommunalråd, Landsbygd, Leif Walterum, SMÅA, Skaraborg, Skövde, Leif Walterum, Walterum, styrelseordförande Småföretagarnas A-kassa,

Kommentera

Publiceras ej