~Titti~ Sista veckan i september

0kommentarer

När Leif åkte hem från stämman, hade flera av hans citat blivit vida berömda och omtalade som "Ni måste trycka på bocken också!" "Ni måste slå på paddorna!" 😂😂
 
Jag och barnen åkte från Småland på måndagen och lyckligtvis sov båda barnen hela vägen hem!  
 
 
Väl hemma bjöd veckan på finfint höstväder, dag som kväll - ljuvligt!
 
 
 
 
På torsdagen hade jag LC-möte, denna gång med Svampsafari. Eftersom Leif var borta på jobb fick barnen följa med. Vi samlades uppe på Berget och sedan tog ledaren ut oss i skogen (jag och barnen höll oss på gångvägarna och de stora stigarna) och visade flera svampar/sorter och berättade om dem.
Jag är en riktig novis på området och lärde mig massor. Nu hade vi även svampkunniga som också lärde sig massor. Det blir så när ledaren är expert 😊
 
 
Förutom kunskapen så fick vi även en härlig kväll i vacker natur!
 
 
På vägen tillbaka hamnade vi mitt i den stora "Dog Walk" - massor av hundar (och deras husse/ar) - stora & små - strömmade mot oss. Uppskattades mycket av barnen som älskar vovvar!! 😉
 
 
Från Berget åkte vi hem till en av tjejerna som bor i närheten och fortsatte vår svamplektion och så hade vi vanligt möte, god mat och fantastiskt sällskap! 
 
~Titti
Centerpartiet, LC, Ladies Circle, Ladies Circle Skövde, Ladies Circle Sverige, Lc70, Leif Walterum, Småland, sjöar, småländska sjöar, svamp, svampsafari,

Kommentera

Publiceras ej