~Titti~ Ramslökens Dag

0kommentarer

Här gjorde vi en tidig start, båda barnen vaknade kvart i fem imorse! Så då var det bara att stiga upp. Strax efter sju började de dock gäspa... Så då fick vi kämpa med att hålla dem vakna istället!
 
Efter frukost åkte jag, barnen och deras mormor till Hällekis i Götene. Vi tog en promenad i Munkängarnas Naturreservat.
 
 
 
 
 
Helt ljuvligt!! Ramslöken täcker marken och har precis börjat blomma så smått.
 
 
 
 
 
Den fina lökdoften sköljer över hela reservatet (fast jag är fortfarande förkyld och uppfattade inga dofter över huvud taget..)!
 
 
 
 
 
 
Jag bjöd mamma på en tidig Mors Dags-present med lunch på Hällekis Säteri. Det blev ramslökssoppa som fick högsta betyg. Jag hittade inget mjölkfritt så jag fick äta min medhavda matlåda. Den fick okej betyg...
 
 
Vi satt ute i trädgården och åt lunchen. Jag hade med en filt till barnen så de var nöjda de också 😊
 
 
Sedan satte vi oss i bilen för att körs till Falkängen för att kolla in "Ramslökens Dag", men barnen somnade i bilen på vägen dit och vi ville inte väcka dem så vi åkte hemåt istället. Vi hann precis till Resecentrum i Skövde strax innan Leifs tåg skulle gå. Så jag kunde vinka av honom. Han sitter nu och förbereder/planerar en stor politikerutbildning med SKL (Sveriges Kommuner och Landsting).
 
Kvällen avslutades med fantastisk grillning i trevligt sällskap 😊
~Titti

Kommentera

Publiceras ej