~Titti~ Mommy

0kommentarer

När tiden för barnens förmiddagslur närmade sig packade vi in oss i bilen och begav oss hem till Skövde. Båda två somnade snabbt. Tösen vaknade efter en timma men var nöjd med att sitta i sin bilstol, pilla med sina leksaker och prata för sig själv (underbara ljud att lyssna till 😍). Gossen sov hela vägen hem och vaknade först när jag stängde av motorn!
 
I Småland var det underbart vårväder med sol på klarblå himmel, men i Skövde var det mulet och hård blåst. Jag som hade hoppats på Barnvagnspromenad i solsken.. Nu blev det inte så men vi har iaf packat ned liggdelarna och tagit fram sittdelarna. Barnen fick provsitta och de verkar nöjda!
 
 
 
På kvällen såg jag den kanadensiska filmen Mommy som är en del i Skövde filmfestival ( http://www.skovdefilmfestival.se/film/mommy ).
 
 
"Liksom Xavier Dolansdebutfilm Jag dödade min mamma skildrar Mommyen ansträngd relation mellan mor och son. Steve flyttar hem efter att ha bott på ett ungdomshem, men hans oberäknelighet och våldsamma sida får till slut mamma Diane att fundera på om hon ska lämna över honom till en sjukhusmyndighet. Filmen är inspelad i 1:1 för att låta publiken fokusera på skådespelarnas ansikten och verkligen få ögonkontakt med dem."
 
          
Ja det var ju ingen feelgood film.. Men den var gripande och gav många tankar.
 
Betyg: TT
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej