~Titti~ Baka baka liten.. Nej STOR kaka!

0kommentarer

Inatt har barnen ätit mååånga gånger... Trötta föräldrar idag! Tur att jag har hållit mig hemma och inte behövt använda huvudet allt för mycket! Annat är det för Leif..
 
Jag och barnen har haft en lugn hemmadag och har varit ute och njutit av vårsolen.
 
Så skönt att barnen numera kan sova en stund i vagnen fastän den står still! Som idag, jag matchar Barnvagnspromenaden med deras sovtid och då somnar de ganska snabbt. Och sedan när vi kommer hem så fortsätter de sova och jag kan ta en kopp kaffe och ta det lugnt, eller utnyttja tiden och få något gjort 😊 
 
 
Nu när grusvägarna börjar torkar upp orkar jag gå en liten runda (leriga grusvägar med tvillingvagn är däremot fasligt tungt!) även om det går i mycket sakta mak. När vi kom hem idag tog jag en stol och satte utmed ladugårdsväggen och solade. Så himla gott! 😎
 
Just det ja, jag har bakat banankaka idag också! Men det här med att baka är verkligen inte min grej... Denna gång "lyckades" jag ta en för liten form o bara hälften så mycket banan som det skulle vara. Och ja, det smakade därefter också 😜
 
 
Mitt mål är att jag - innan min föräldraledighet tar slut - ska bemästra konsten bakning! Vi får se hur det går, hoppas på learning by doing och trial and error, men just nu är det mest "det är tanken som räknas"! Och stackars Leif är försökskaninen! 😱😂
 
 
Sedan några veckor tillbaka har jag gett barnen små smakprov med mat. Sedan en vecka tillbaka äter Tösen, hon gapar och sväljer. Gossen däremot vägrar, han kniper ihop munnen till allt - utom smörgåsrån och apelsin! Hursomhelst, idag fick de prova vatten på tesked för första gången och det tyckte de var väldigt gott (eller otroligt roligt?)!! Så komiskt, de ville ha mer och mer! Ja förutsägbara är de inte! 😉
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej