~Titti~ Är Du sur?

0kommentarer

Igår kunde Leif inte komma ifrån för att vara med på babysimmet så istället fick mormor vara med. Men eftersom hon inte varit med tidigare och inte kan alla grepp så fick hon hålla och mysa i vattnet med den ena under tiden som jag dök och simmade med den andra och sedan bytte vi. Det funkade bra det också, men det var gulligt att se hur de sökte ögonkontakt med mormor och verkade fråga: Ska inte vi göra något? Jag vill dyka!
 
Nya övningar för denna gång var att dyka och vända sig i vattnet samt "karuselldyket". Det sistnämnda går ut på att man håller dem så att de snurrar runt på mage i vattnet och dyker, när de sedan kommer upp igen så fortsätter de att simma med ordentliga bentag!
 
Den sköna duschen efteråt uteblev dessvärre då varmvattnet tog slut. Vet inte vad som hände och vi glömde säga till i receptionen efteråt?
 
 
På kvällen var mormor barnvakt då jag hade Ladies Circle möte. Vi möttes upp på Regina Kliniken för Hud och Hälsa. Temat för träffen var Alternativ medicin: "Är du sur? pH - balans och andra vanliga hälsoproblem och hur går man till väga."
 
 
 
En mycket trevligt besök där jag fick lära mig en hel del nytt om kroppens pH-värde!
Det här sänker kroppens pH-värde:
• Felaktig kost
• Stress, ilska, ångest
• Vissa sjukdomar
• De flesta mediciner
• Hård fysisk ansträngning (idrott på hög nivå)
 
Vi fick prova att mäta pH-värde med salivstickor, det bör ligga mellan 6,8-7,2
 
 
Det visade sig att jag ÄR sur! Men förklaringen är troligtvis enkel: min kost nu när jag ammar består i huvudsak av kolhydrater (snabb energi). Regina berättade om basisk mat och hur man kan gå tillväga för att bli mer basisk och/eller undvika att bli sur.
Vill du veta mer? Gå in på www.holistic.se
 
Efteråt åkte vi hem till en av eLCorna för möte och middag. Jag fick avvika lite tidigare då ett av barnen vaknade och ville ha mat. Så då åkte maten hem! 😉
 
~Titt

Kommentera

Publiceras ej