~Titti~ 8-månaderskoll, check!

0kommentarer

Idag har vi varit på 8-månaderskontroll på BVC. Jag glömde telefonen hemma så jag har inga kort att bjuda på, förutom det Leif tog på mig och Tösen i väntrummet:
 
 
Det var en ny BVC-sköterska denna gång då vår förra har slutat. Hon som var idag var verkligen toppen! Hon fick så fin kontakt med barnen på en gång, och det känns ju så viktigt att vi alla "klickar". I synnerhet Tösen tyckte att hon var riktigt rolig och skrattade och lekte och sökte kontakt! Så det var en besvikelse att höra att hon bara kommer vara vår sköterska tills den nya börjar om några månader. Ja, ja, bara att hoppas att hon kommer bara lika bra!
 
Förutom det vanliga väga/mäta fokuserade man denna gång på barnsäkerhet såsom i trafiken med cykelhjälm och bilbarnstol, hur man förvarar mediciner och kemikalier hemma m m. Giftinformation, vad man bör tänka på om barnsäkring i hemmet med mera.
 
Efter BVC gick jag o barnen en liten citypromenad i solen och sedan hann vi med en kort fika på arenan innan babysimmet.
 
Förra veckan slutade Steg 1 och idag började Steg 2. Förutom repetition av det mesta från förra steget har barnen idag fått lärs sig att "hänga vid kanten". Så otroligt häftigt att se dem klamra sig fast vid stången/kanten av poolen. Och i förlängningen är ju tanken att de ska klara att ta sig upp ur vattnet på egen hand!
 
Förra lektionen fick vi lära oss att ha barnen på ryggen, nu fortsatte övningen med att vi sedan släppte dem så att de "plumsar i vattnet" och få vänder vi oss om och tar upp dem, så det blir ungefär som ett halvt dyk för dem. Till en början tyckte jag att det var lite läskigt att släppa dem bakom ryggen men när jag märkte att de inte tyckte det var otäckt gick det bra 😊
 
De kommer bli vattendjur! Precis som sin mor 😉
~Titti

Kommentera

Publiceras ej