~Titti~ Almedalsveckan 2015: Söndag

0kommentarer

Som vanligt vaknade barnen strax innan kl. 05, men min snälle make lät mig få sovmorgon! Just lovely och jag sov nästan till kl. 08! 😄
 
Detta gjorde dock att jag blev efter i "schemat" för att hålla tiden för barnens förmiddagslur. Så för att jag skulle slippa stressa gick Leif med barnen i vagnen in till stan (vi bor en bit utanför muren). Så jag kunde äta frukost och göra mig iordning i lugn och ro och sedan tog jag bilen till Österport. Det första jag gjorde efter jag parkerat var att gå till en brevlåda och posta inbjudningarna till barnen stundande ettårskalas 🎈🎈
 
 
Sedan gick jag ned till parken där jag mötte upp Leif och barna. Almedalen visar sig från sin bästa sida!
 
 
Barnen åt sin lunch och sedan tog vi det bara lugnt. Vi lekte och barnen kröp, gåtränade och klättrade 😊
 
 
Sedan har vi gått runt och kollat in utbudet. Jag, som vaknade med nackspärr, besökte ackupunkturtältet. De satte några nålar på mig och så tyckte de att jag skulle prova "koppning". Jag har inte gjort det tidigare men har velat så det gick jag med på! Det såg otäckt ut och kändes lite skumt precis när de satte kopparna men sen var det såå skönt! Kändes ungefär som djupgående massage. Och det gjorde avsevärd skillnad! De sa att om jag fortfarande har ont imorgon så var jag välkommen tillbaka. So far är jag väldigt nöjd! Men märkena de lämnar kommer att vara kvar flera veckor...
 
 
Vi åkte "hem" så att barnen kunde få sin kvällsmat och så svidade vi om alla fyra. Partiledartalen börjar kl. 19. Idag har det varit Centerpartiets dag och Annie Lööf höll tal. Det var många som kom och lyssnade.
 
 
Efteråt skulle vi äta middag. Men tvillingvagnen, som barnen sov i, kom inte in på restaurangen. Det hela blev struligt och barnen vaknade och till slut bestämde jag mig istället för att köra hem med barnen istället. Så Leif blev klar med sällskapet och jag och barnen åkte hem, fast väl där tog det långt tid innan de somnade igen...
 
Men nu ska jag lägga mig och jag lär somna så fort huvudet landat på kudden! 😊
~Titti

Kommentera

Publiceras ej