~Titti~ Så minns jag 2014 - del 3 (av3)

0kommentarer

Här kommer tredje och sista delen av min sammanfattning på året som gått!
Första delen hittar du här !
Andra delen hittar du här !
 
Klicka på de blåmarkerade länkarna om du vill läsa hela inlägget som jag refererar till!
(små bilder blir stora om du klickar på dem)
 
 
SEPTEMBER
Jag gjorde ett inlägg med Ett Foto I Timmen, läs och få ett hum om hur ett dygn som tvillingmorsa är! ;)
 
 
Det var val
 
 
 Min fysik var inte den bästa efter tvillinggraviditeten, men jag njöt om fantastiska höstpromenader!
 
 
 
Nu blev det tydligt att ena bebisen har kolik och min sömn var något bristfällig...
 
 
OKTOBER
 För att lindra bebisens kolik gjorde jag många saker: undvika gasbildande mat, inte äta något som innehåller choklad, byta de vanliga oljebaserade vitamin D-droppar till vattenbaserad, minska på koffein, ge olika typer av magdroppar, ge babymassage med mera.. Till slut beslutade jag mig till att utesluta all komjölk (vetenskapligt bevisat kunna hjälpa mot kolik) lite trixigt, men lyckligtvis fungerade det till slut!
 
I mitten på oktober var jag på Grevgården för att heja fram en tjej i tölten.
 
 
Dessvärre gjorde det kalla ridhuset att jag fick ryggskott OCH mjölkstockning! Det var riktigt jobbigt och dåligt tajming för samtidigt åkte Leif utomlands på jobb som tur var kunde min mamma komma och hjälpa mig och barnen.
 
 
NOVEMBER
 Ryggskottet gjorde att jag inte kunde göra så mycket som jag hade önskat, det handlade mycket om att minska så många lyft per dygn som jag kunde och ta och be om hjälp! Men vi hann med två tvillingträffar här hemma, en med en kille och en tjej och en med två tjejer.
 
 
I slutet på månaden var vi en sväng till Småland.
 
 
 
DECEMBER
 Den 6:e december firade vi Finlands självständighetsdag.
 
 
Den största händelsen i december var barnens dop.
 
 
Julen firades i Småland.
 
2014 var året jag blev mamma - det mest kärleksfulla jag har fått vara med om!
Jag är så tacksam för min fina lilla familj och ser fram emot alla kommande år!!
 
~Titti
2014, EFIT, Ett Foto I Timmen, Val 14 september, Val 2014, december, höst, kolik, november, oktober, september, sömnbrist, tvillingar, tvillinggraviditet,

Kommentera

Publiceras ej