~Titti~ PRIDE

0kommentarer

Det blev inget bloggande igår för jag var så trött så jag gick och la mig om än inte tidigt så iaf tidigare än vanligt! Helgen avslutades på Odeon på Kulturhuset, med att jag gick och tittade på filmen Pride som är en av filmerna på Skövde Filmfestival (se hela programmet på http://www.skovdefilmfestival.se )
 
 
PRIDE
 
 
"Året är 1984. Thatcher regerar och aidsskräcken sprider sig. Brytningspunkten mellan ett gammalt, solidariskt samhälle och ett framväxande, själviskt dito, ligger precis här. Man hade nästan glömt hur självklart det var en gång att bry sig. Pride glömmer aldrig allvaret i det som pågår. Man både skrattar och gråter över en svunnen tid. Och ut från biografen Odeon kommer man med ett nytt hopp om mänskligheten."
 
 
En helt fantastisk film! Jag gick verkligen därifrån med ett leende på läpparna!
 
Betyg: TTTT+
 
 
Jaha, nu ligger jag en dag efter i bloggandet! Det kan inte hjälpas, bloggar om idag imorgon! 😉
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej