~Titti~ Playdate med fika

1kommentarer

Det blev ett kort mormorbesök denna gång. Men vi behövde inte vara ensamma för när hon åkte kom ett gäng mammor och barn hit på playdate! En ny grupp som jag har fått förmånen att bli inbjuden till och som tack så bjöd jag hem dem på fika. En trevlig fikagrupp med härliga barn! Denna fredag kunde bara hälften av dem komma men det var nog lagom för Tösen och Gossen för denna gång, men jag ser fram emot att träffa de andra vid nästa fika 😊
 
 
Det blev mycket prat om än det ena en det andra. Barnen ligger väldigt nära varandra i ålder och det är roligt att se hur lika OCH olika de är varandra till storlek, sätt och utveckling 😊
 
Vi kom in på det här med att barnsäkra hemmet, att det är lite svårt att veta vad och när man behöver säkra? Fick då ett tips som jag definitivt tänker använda mig av: bjud hem ett barn som är en-två månader äldre än ditt eget barn och se vad den gör. Allt du behöver säga "Aja-baja" till, eller måste ta bort, är det läge att säkra! Och jag fick även tips på vilken unge jag ska bjuda in: han är glad, äventyrslysten och väldigt försigkommen! Låter bra tycker jag, allt för att ligga steget före Tösen och Gossen 😉
 
Stackars Leif kom hem med feber så jag och barnen (som inte ville sova) tittade på Let's Dance medan han försöker sova bort febern och bli frisk så fort som möjligt!
 
Ha en trevlig helg 😊
~Titti

1 kommentarer

Sofia

28 Feb 2015 12:55

Jag tror Hilma hade klarat jobbet som testare av barnsäkerheten hos er galant 🙈 Det hon inte når, kommer nog ingen unge åt! Hon är verkligen överallt 😁

Vi har plockat bort och säkrat efter hand som hon utvecklas. Vissa saker låter vi vara kvar och plockar bort henne ifrån (ibland 100 gånger om dagen känns det som). En och annan blomma har väl åkt ner, men än har inget gått sönder. Tror katten har haft sönder mer. Dock har hon fått några bulor och blåmärken....

Kram!

Svar: Ja det ska ju till en balans med att ta bort saker som är för farliga och låta annat vara kvar som de måste lära sig att ha framme utan att använda/röra/ha sönder.. Skulle GÄRNA få gem Hilma för säkerhetsrond! 😉 Kramar!
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej