~Titti~ Ett Foto I Timmen: Måndag 9 februari 2015

3kommentarer

Då var det dags igen för Ett Foto I Timmen!
 
(Vill du se fler EFIT-dagar gå in på http://ettfotoitimmen.se/2015/02/efit-9-februari-2015/ )

 
00:05
Publicerar blogginlägg. Därefter ammar jag Tösen. 
 
 
01:48
Ammar Gossen. Lite komiskt är det, för vi kan ställa klockan efter honom - varje natt vaknar han och är hungrig mellan 01:48-01:56!
 
 
03:36
Ammar Gossen. Ja han växer så det knakar så han lär väl äta mycket?!
 
 
05:05
Ammar Gossen. Vid den här tiden vill han ofta stiga upp, men om han får ligga kvar i sängen somnar han ibland om, eller nöjer sig med att ligga och leka med en leksak (så kan mamma o pappa snooza lite 😉). Denna gång lyckas det och han somnar om!
 
06:20
Båda barnen vaknar. Leif gör Gossen redo för dagen och jag ammar Tösen
 
07:30
Leif åker till jobbet och jag gör iordning Tösen
 
 
09:00
Gossen somnar och jag äter frukost. Efter att jag ammat Tösen leker hon nöjt på en filt på golvet och jag hänger upp kläderna som Leif har tvättat. 
 
 
10:00
Tösen somnar, Gossen vaknar och är hungrig och vill ha mat nuuuu!! Lite senare sätter jag en mätt Gosse i LäraGåStolen och packar skötväskan m m så allt är klart till eftermiddagen. 
 
 
11:00
Jag lägger fram kläder i barnens korgar. Tösen och Gossen har varsin korg där jag lägger i dagens/morgondagens kläder. Jag tycker det är roligt att matcha deras kläder på bästa sätt + att det är praktiskt att ha det färdigt 😊
 
 
12:00
På helgerna när Leif är hemma förbereder jag veckans mat så att jag bara behöver fixa med tillbehör. Idag kokar jag potatis, river morötter och värmer biff med sås i micron. Jag hann precis lägga upp maten och sätta tallriken på bordet när båda barnen blev akut hungriga!! Jag svär de har något inbyggt alarm som talar om när jag ska äta! 😉
 
 
13:00
Klockan 12:30 börjar jag "projekt ta oss in till stan" klockan 13:40 har jag ammat, bytt och klätt barnen, packat bilen och är klar att köra in till stan.
 
 
14:00
Möter upp barnvakten utanför Arenan, hon tar en långpromenad med barnen medan jag har min rehabträning: Våtvästträning
 
(glömde ta kort)
 
15:15
Allt har gått bra och jag stuvar in oss i bilen igen. Får ett meddelande från en granne att hon saknar ägg så jag kör förbi henne med det innan vi åker hem. 
 
16:00
Åter hemma äter både jag och barnen. Genom köksfönstret ser vi en vacker solnedgång. 
 
 
17:00
Playtime!
 
 
18:00
Läggdags. Barnen somnar snabbt...
 
19:00
...men efter en ordentlig powernap vaknar de åter! Kämpar ett tag med att få dem till att somna om, vilket Tösen till sist gör men Gossen får följa med ner och ha lite egen tid med mamsen och papsen!
 
 
 
Det är ett tag till innan dagen är slut men här slutar jag min EFIT-dag för denna gång 😊
~Titti

3 kommentarer

Ruta Ett

10 Feb 2015 00:10

Oj, vilka godingar de är, Tösen och Gossen! Men det går i ett förstås! Mat och sov omlott!

Svar: Japp så är det 😄
~Titti & Leif -

Harriet Eliasson

10 Feb 2015 10:15

Vad stora de blivit ! Och de är ju så söta ! Men du har sannerligen fullt upp med ett så rutinerat liv !

Svar: Ja det här är definitivt det roligaste jag har varit med om!! Såå tacksam att få vara deras mamma ❤️ Och ja, det går verkligen fort och nu växer de i en rasande fart!! 😄 Kram
~Titti & Leif -

Micke

10 Feb 2015 12:02

Full rulle, hela dagen och natten :)

Svar: Jajamen! 😊👍
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej