~Titti~ Samtal att invänta

0kommentarer

Egentligen har jag flera personer som jag vill ringa och prata med, som jag inte har pratat med sedan barnen föddes. Men det finns ingen tid? Och när tiden finns så saknas möjlighet!

Främst är det tiden som saknas för det går för det mesta verkligen i ett här hemma. Och då menar jag verkligen det: lyxigheter som att duscha, borsta tänderna och äta måltider som tar längre än två minuter får man klämma in om möjligt senare under dagen..

De gånger jag faktiskt skulle kunna ha tid är när jag sitter och ammar. Problemet då är att jag sällan har täckning för telefonen på just de ställena jag sitter i huset. Inte funkar det heller de gånger jag ger mig ut på promenad, jag fixar inte att prata och hålla telefonen i ena handen och dra tvillingvagnen med den andra (och stannar jag vagnen så vaknar barnen nästan på en gång).

 
 (bilderna är från dagens promenad - en härligt varm höstdag 😊)

Så nej, det är flera som väntar på samtal från mig och det lär de tyvärr får fortsätta med. Men endera dagen...
~Titti

Ps. Nu är klockan strax efter 01 på fredag natten och jag ska gå och lägga mig. Leif blir kvar uppe, han sliter verkligen nu! Tur att det inte är val varje år!!

Kommentera

Publiceras ej