~Titti~ Osynkade

0kommentarer

Idag har varit en tuff dag (läs tufft dygn) - barnen har varit totalt osynkade! Har den ena sovit har den andra varit vaken, och har den andra somnat har den ena vaknat. Och däremellan har de ammat varannan timme - men såklart inte samma timme...

För min del innebar detta en timmes sömn under natten och så lyckades jag roffa åt mig en 20-minuters nap på eftermiddagen. Men jag känner mig inte direkt utvilad om man säger så! ;)

När Leif kom hem på kvällen hade jag fortfarande inte tagit mig utomhus, inte kört någon maskin tvätt som jag planerat eller tagit en efterlängtad dusch. Att tiden inte räcker till är ett understatement.

Lyckligtvis är det olika från dag till dag, igår gick det jättebra! Jag försöker få till rutiner men vet att det kommer ta några månader innan de (förhoppningsvis!) sätter sig, så det gäller att vara tålmodig. Sen är det ju också så att det finns inte mycket jag han göra för att försöka få in dem i rätt dygnsrytm. Inte än iaf. Så det är bara att ta att för tillfället har den ena vakenperiod under eftermiddagen medans den andre är vaken ett tag mitt i natten.

På måndag är det EFIT-dag (Ett Foto I Timmen) jag tänkte försöka köra det då så får ni hänga med på ett dygn som tvillingmorsa, iaf som åskådare! ;)

~Titti

PS Nu ligger jag och tittar in i ett par vakna bebisögon som glittrar så vackert och jag försöker locka fram ett leende hos Gossen. Detta samtidigt som jag hör Tösens lugna andetag från spjälsängen där hon ligger och sover.
Livet är allt underbart nu när de små är här <3 <3

Kommentera

Publiceras ej