~Titti~ Carpe Diem

0kommentarer

Måndag och ny vecka! Fast jag börjar bli vill på dagarna... Ja så skrev jag till dess jag insåg att det faktiskt är tisdag och inte måndag! Haha okej jag börjar inte bli vill, jag ÄR vill! ;) Men så blir det när man inte längre har jobb/fritid/åtaganden att hänga upp dagarna på.

Jag har nog aldrig levt så mycket i nuet som jag gör nu? Barnen och deras behov är i centrum: är de hungriga får de mat, är det dags att byta blöja gör vi det, är de trötta sover de osv. Och jag börjar lära mig att det är ingen större mening att planera dagen, det blir som det blir! Att planera att man ska duscha på morgonen han låta bra men risken är att det känns som ett misslyckande när det dröjer till sent på kvällen innan man står i duschen. Då är det bättre att inte planera så mycket och istället vars glad att det blev en dusch den dagen! 😊

Det är en ren fröjd att få komma ut en stund på dagen (om möjligt), i synnerhet nu i det fantastiska höstvädret! Enligt mig finns det inget bättre väder än det som vi har just nu!

 

Barnvagnspromenad i höstväder - perfekt kombo! 😄

 

~Titti

Kommentera

Publiceras ej