~Titti~ Varola

0kommentarer

Den (lilla) tid jag får över använder jag till att planera/förbereda inför dopet. Framförallt handlar det just nu om inbjudningskorten som jag tänker göra själv. Det har varit lite klurigt att hitta och köpa in allt så att det ska bli som jag vill ha det, men nu börjar det se ut som om jag kommer få tag på allt 😊
 
Fast innan jag kan skriva klart inbjudningarna och skicka iväg dem har vi haft lite "rekning" kvar. Så idag åkte vi till Varola och tittade på deras församlingshem.
 
 
Vaktmästaren visade oss runt och svarade på våra frågor. Tänk vad bra det är när man har att göra med någon som jobbar enligt devisen "det ordnar sig/det fixar vi" - nemas problemas! Sånt gillar jag! 😊
 
 
Jag tyckte församlingshemmet var riktigt fint och allt vad vi kan behöva finns där. Dessutom får vi gott om tid att göra iordning lokalen, både före och efter mottagningen!
 
 
När vi ändå var där ville jag gärna titta inne i kyrkan (även om dopet inte kommer hållas där) och då låste vaktmästaren upp för oss och följde med oss in för en liten titt.
 
 
Kyrkor är så vackra tycker jag och även om alla kyrkor i sig ser likadana ut vad det gäller innehållet så är alla olika. Vaktmästaren berättade att Varola kyrka firar 150 år nu i slutet av månaden.
 
 
Leif spelade lite på orgeln - tänk vad mycket den mannen kan?! ☺️
 
          
 
Bebisarna sov sig igenom hela besöket...
 
 
 
Dopplanerna fortskrider!
~Titti

Kommentera

Publiceras ej