~Titti~ Värdefull hjälp

0kommentarer

Nu har mamma åkt hem, jag har haft tur som har haft henne här hemma i två veckor, men from. idag får jag klara mig själv. Men det gör jag inte. Jag klarar inte att bära omkring på barnen, så det gäller att vara kreativ och hitta på nödlösningar! Jag ska inte visa hur det ser ut här hemma men numera har jag små "stationer" för att möta olika behov och samtidigt minimera lyften och göra allt utan att behöva byta rum..
 
Och sedan gäller det att ta emot och be om hjälp! Så imorse mötte en annan mamma upp mig inför babymassagen. Hon bar mina twins i deras babyskydd och jag körde hennes lille son i hans (mycket lätta!) vagn. Och efter massagen hjälpte hon mig tillbaka till bilen. Bärhjälp som var guld värd!!
 
Ikväll har Leif haft fullmäktige och då kom en vän hit och hjälpte mig. Så jag har mest tagit det lugnt, pekat och allmänt gett order 😉 Skämt å sido, värdefull hjälp som besparat mig mycket!
 
Jag tänker mig verkligen för så att jag inte gör några onödiga lyft, och samtidigt utan att det ska påverka bebisarna nämnvärt. Och när de tar små lurar passar jag på att köra lite TNS som smärtlindring. 
 
 
Såå skönt och välbehövligt!!
 
Bara att hoppas att hjälpen jag får minskar risken för fler ryggskott  (sex skott på fyra år räcker mer än väl)!
~Titti

Kommentera

Publiceras ej