~Titti~ Oväntad vändning!

0kommentarer

Alltså det här med att komma iväg i den tid som jag planerat? Mission impossible! Men nu har jag iaf räknat ut att absolut minsta tidsmarginal för att komma iväg med Twinsen är två och en halv timma.
 
Igår morse var vi på Babymassage. Vi började med repetition från förra gången med ben och fötter (bl.a. "Indiskt & svensk mjölkning" 😉)...
 
 
...och fortsatte med magen. Förhoppningen är att magmassagen ska hjälpa mot min bebis kolikbesvär då den går ut på att förflytta gaserna i magen. Bebisen verkar gilla massagen iaf! En av strykningarna över magen hette "I Love U" :)
 
 
Efter massagen gick vi och fikade med en störtskön mamma och hennes lille pojk. Vi hade så trevligt så det blev en lååångfika - tänk vad tiden kan gå när vi sitter och pratar om våra små?!
 
Långfika och promenad i barnvagn som kördes skönt vibrerande över stans kullersten följt av sövande biltur gjorde att bebisarna sov extra länge så det blev lite väl förskjuten tid mellan måltiderna. Så det blev något av hungerpanik när vi väl kom hem senare på eftermiddagen. Även jag var vrålhungrig då jag inte ätit något mer än frukt under hela dagen. Jag visste ju inte att fikan skulle bli såå trevligt (och därmed så lång) så jag hade inte tagit med mig något att äta. Jag har inte riktigt koll än på vad jag kan äta och vad som innehåller komjölk/mjölkprotein och jag vågar inte riktigt lita på att det jag beställer inte innehåller det (många missförstår och tror det ska vara laktosfritt). Så jag åt en macka medan jag packade om och så gav vi oss iväg igen!
 
För på kvällen träffade jag två fina vänninor och det var första gången de träffade barnen. En mysig kväll :). Och Gossen förgyllde den extra genom att för första gången vända sig från rygg till mage! Båda barnen låg på en filt på magen och sprattlade som sprattelgubbar som de brukar och vi satt och pratade med dem och då helt plötsligt så swish hade han vänt sig! Vad häftigt det var! Och vilken tur att jag inte tittade bort just den sekunden!!
 
Ojojoj vad fort utvecklingen går och vad roligt det är att följa den! 😄
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej