~Titti~ Tidahôlm!

0kommentarer

Fråga mig inte hur det gick till, men på något sätt har jag "lyckats" boka in något varje dag denna veckan? Jag tycker det är lagom att ha två aktiviteter per vecka, annars blir det för mycket fläng (även om aktiviteterna i sig är trevliga!). För hur man än gör så rubbas rutinerna..
 
Idag hade jag fikadate i Tidaholm på förmiddagen med två tjejer jag inte sett på ett tag och deras döttrar som jag nu fick träffa för första gången. En trevlig stund :)
 
Hemma packade jag upp ett babygym som jag köpt. Tösen blev först med att prova det
 
 
Klart godkänt! Hon gillade det ☺️
 
 
Leif är på Kulturgala, både Skaraborgs Allehanda och Aftonbladet sänder direkt och min plan var att titta på den från soffan. 
 
 
Men det blev inget med det, istället har vi haft en tuff kolikkväll. Jag avskyr det! Det är så hemskt att min lill* bebis har ont och jag kan inget göra annat än att försöka trösta 😢 Jag önskar att h•n slapp detta hemska magont!!
 
Tycker jag har gjort det mesta för att kunna påverka:
- undvika gasbildande mat
- äter ej choklad
- utesluter mjölkprotein
- bytt ut den oljebaserade D-vitaminen till vattenbaserad
- ger Semperdroppar
- maxdos Miniformdroppar
- ger babymassage
 
Vad finns det kvar att göra? Jag vet att det finns studier som visar goda resultat på spädbarnskolik med ackupunktur, men ingen har kunnat rekommendera mig någon som kan utföra behandlingen. Ja kvar är väl att jag ska sluta dricka kaffe? Men hur ska jag orka utan mitt koffein??! Gissar på att vi mammor till kolikbarn har ganska hög koffeinkonsumption - det matchas liksom till vaknätter...
 
Nu ligger lill* bebisen i sängen, utmattad av skrik och kramper, nu hoppas jag att h*n får sova gott resten av natten!
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej