~Titti~ Fossingar som låter

0kommentarer

Det händer mycket i bebisarnas utveckling. Känns som något nytt sker var dag? De är med på ett helt annat sätt nu och de "ser" sin omvärld. Och jag lovar, när jag tittar in i Gossens eller Tösens ögon och han/hon tittar tillbaka, alltså det känns som om de ser ända in i min själ! Den djupa mörka klara blicken - Så vacker och så häftigt!!
 
För en månad sedan vände Gossen sig från rygg till mage, på ett kick gick det och det var tur och kul att jag såg det! Men det var nog bara en tillfällighet för sedan har det inte hänt något mer. Förrän igår kväll när Leif lekte med barnen som låg på filten. Han tränade dem att ligga på mage, då tränar de på att lyfta huvudet och benrörelserna till ålning/krypning börjar ta form. Och då sa det swish! Gossen vände från mage till rygg! Jo jo minsann! Men attans att jag missade det!
 
Händerna och fingrarna var det länge sedan de bekantade sig med, men fötterna har de ännu inte upptäckt. Så jag tog fram presenten de fått från Helena, babytossorna med skallror i (rekommenderad ålder 3 månader och uppåt):
 
 
 
Så jag satte på dem så vi får väl se när de hittar dem...
~Titti

Kommentera

Publiceras ej