~Titti~ Symfysmått

0kommentarer

Så har jag då varit på ännu ett besök hos barnmorskan. Alla proverna var bra, så även bebisarnas hjärtljud :) Det är så häftigt att höra hjärtljuden (som låter som galoppernade hästar), men samtidigt känns det helt ofattbart overkligt? Barnmorskan berättade att båda barnen ligger med huvudet nedåt. Så de sparkar uppåt båda två vilket gör det i stort sett omöjligt för mig att veta vilken av bebisarna som jag känner i magen. Blev så glad att höra att de ligger i bästa möjliga utgångsläget!! Visst mycket kan hinna ändra sig innan det är dags, men nu är det riktigt bra :)

För första gången mätte  hon magen, dvs. symfysmåttet (aj, foglossningen kändes extra vid den mätningen) som visade på 30. Vad värdet innebär vet jag i stort sett inget, det viktigaste är att det följer en kurva, men tillväxten ser man ändå bäst genom ultraljud. Jag googlade lite på symfysmått iaf och fann lite info här

Vecka 28, är alltså i åttonde månaden med 87 dagar kvar :)

~Titti

barnmorska, foglossning, gravid, gravid med tvillingar, gravid med tvillingar vecka 28, hjärtljud, hjärtslag, symfysmått, vecka 28, åttonde månaden,

Kommentera

Publiceras ej