- Leif- Överraskad och prisad kvinnlig entreprenör

0kommentarer

Under två veckor har jag försökt att få till ett möte med Leila Khammari som är VD för Lichron Teknik och idag så hade jag lyckats boka in en tid 09.30. Mitt besked till Leila var att jag behöver träffa dig och diskutera några frågor, det tar ca 30 minuter. När jag sedan möter Leila, följd av Centerpartiets gruppledare i Skövde, Paula Bäckman och två journalister så överraskade vi Leila totalt.
Fotograf: Eva Wårenius Skövde Nyheter
 
Anledningen till min angelägenhet att träffa Leila Khammari var att hon i år blivit utsedd till mottagare av Centern i Skövdes pris för kvinnligt entreprenörskap.
 
Motiveringen till priset lyder så här:
"Med sin fantastiska drivkraft och sin inspirationsförmåga för många,inte minst unga, är Leila Khammari en god kvinnlig förebild i en annars manligt dominerad teknikvärld. Leilas engagemang för att locka ungdomar till de internationellt konkurrensutsatta teknikföretagen är viktigt för att Skövde och Västsverige ska ha en fortsatt stark världsposition inom industriell tillverkning".
 
 
Vill du läsa lokaltidningarnas reportage så klickar du på respektive tidning:
 
Centerpartiet i Skövde har i många år delat ut pris till årets kvinnliga företagare, från och med i år så är priset ägnat en kvinnlig entreprenör.
 
/Leif
 
Företagare, Ingenjör, Leila Khammari, Lichron, Paula Bäckman, Pris, entreprenör, teknik, teknikcollege,

Kommentera

Publiceras ej