~Titti~ Vänta barn

0kommentarer

Stor tid av dagarna lägger jag på att läsa böcker, mest inför vad som komma ska. Nu har jag läst ut boken jag fick vid första inskrivningssamtalet på barnmorskemottagningen:
 
Vänta barn
En bok om graviditet, förlossning och första tiden med barnet
 
 
"Vänta barn är en tid av spänning, glädje, förväntan och eftertanke, som ger livet nya dimensioner! Samtidigt är det många frågor som hopar sig och mycket information som behöver inhämtas. Här får ni svar på era frågor kring graviditet, förlossning och den första tiden med barnet. Boken kan läsas från pärm till pärm eller användas som uppslagsbok - både under och efter graviditeten.
 
Boken tar bland annat upp:
* Kroppsliga och psykiska förändringar hos den gravida kvinnan.
* Fosterutvecklingen vecka för vecka,
* Kost- och träningsråd,
* Förlossningens alla faser samt smärtlindring,
* Övningar som är bra både under graviditeten och efter förlossningen."
 
Jag tycker det var en bok som verkligen tog upp allt, inte i detalj, men alla dimensioner har nämnts på något sätt. Väldigt bra att den delas ut till alla blivande föräldrar och om man bara läser en bok, så är det nog denna som jag skulle rekommendera! (Om man sedan är som mig så fördjupar man sig sedan på egen hand i varje dimension! ;) )
 
Betyg: TTTTT
 
~Titti
 
Bok, Boktips, betyg, bokrecension, vänta barn,

Kommentera

Publiceras ej