~Titti~ Inte helt bra, men ändå okej!

0kommentarer

Här kommer fortsättningen från föregående inlägg:

De följande dagarna koncentrerade jag mig verkligen på att ta det lugnt.
Men det är drygt att ta det lugnt…

I fredags var det så dags för nytt besök och nya prover hos barnmorskan och denna gång var det inget fullmäktigemöte så Leif följde med :)

Dessvärre visade proverna inte på någon förbättring så det var bara att åka hem, packa en väska och bege sig till förlossningen för andra gången denna veckan.

Tillbaka i undersökningsrummet kopplades jag åter upp till en ctg-apparat.

 

Denna gång skötte sig dock båda bebisarna exemplariskt
och deras värden registrerades efter en kvart.

 

 

Nya prover togs på mig och efter en stund kom läkaren in och gick igenom resultatet med oss. Han tyckte inte att det var nödvändigt att lägga in mig än utan jag beordrades fortsatt vila (jag måste dock inte vara sängliggande utan bara ta det lugnt) och nya prover på tisdag. Förvånade men lättade kunde vi därför ta väskan och åka hem igen. Extra glad för att slippa spendera min födelsedag på sjukhuset :)

Jag börjar dock inse att det här nog inte var sista vändan på förlossningen innan det verkligen är dags (det är ändå 2,5 månader/10 veckor kvar till beräknad födelse) så det kan nog vara en god idé att ha en väska packad utifall att..

~Titti

SkaS Skövde, barnmorska, ctg, förlossningen, kss, sjukhuset i skövde,

Kommentera

Publiceras ej