~Titti~ Bästa läget!!

0kommentarer

Jag är såå glad! Vid ultraljudet igår (v. 33+0) visade det sig att Tvåan vänts sig - nu ligger de båda med huvudet nedåt - bästa tänkbara utgångsläget!! Så nu planeras det för vaginalförlossning, utan att vi måste sätta ett datum. Vilken lättnad och vad bra att Tvåan gjorde sitt?! Såhär i efterhand förstår jag nu vad det var som hände i helgen, för magen vart alldeles sned och jag kände hur Tvåan snurrade runt, men jag trodde att den "snurrade runt axeln", hade inte en tanke på att den vände sig upp och ner? :)

Jag ville verkligen inte snittas och har tyckt att det var jobbigt att inte kunna ställa in mig på något innan den här undersökningen, så ja - this is good news! I övrigt var bebisarna pigga och alerta, väger runt 2 kg vardera och rör sig fint. Navelsträngsflödet var bra och det visade sig att jag har extra mycket fostervätska vilket som också är bra. Känner du dig stor så vet du varför! sa läkaren. Jag känner mig stor.

Så nu sträckläser jag böcker om att föda :)

~Titti

Tvilling 2, gravid, gravid med tvillingar, gravid med tvillingar vecka 33, graviditet, tvillinggraviditet, ultraljud,

Kommentera

Publiceras ej