~Titti~ Copacabana

0kommentarer

Ja igår var vi alltså på premiären av Copacabana på Stadsteatern här i Skövde. Det är verkligen annorlunda att gå på en musikal där man inte alls har koll på vilka låtar som kommer sjungas/spelas. Ja, förutom den här då...
 
 
Jag som är en riktig musikalnörd och har koll på de flesta, tyckte det var spännande att sätta sig, tämligen aningslös när ridån gick upp...
 
Det blir dock inte samma behållning när man hör låtarna för första gången, det är svårt att lyssna in dem och ta in allt som man hör och ser. Jämför det med första gången du lyssnar på låtarna i Melodifestivalen, visst är de alltid bättre andra gången du hör dem? Så var det nu. Det var en bra musikal, balladerna var många och det var bra förvisso men jag hade gärna lyssnat till fler uptempo-låtar också.
 
Sen måste jag ju bara ge kostymeringen en extra eloge! Kläderna var så snygga! Sen gillar jag ju 40-talsmodet så jag fick ju extra ögongodis ;)
 
Ensamblen var suverän, inga premiärnerver märktes alls, mycket hög klass! ;)
~Titti
Skövde Stadsteater, copacabana, musikal,

Kommentera

Publiceras ej