-Leif- Innehållsrik arbetsvecka

0kommentarer

Två veckor efter julhelgerna är tempot i kalendern tillbaka på normal nivå. Normalt så hade julgranen hemma hos oss åkt ut med mindre än hälften av sina barr kvar förra helgen, i år får den stå kvar på övertid då hela granen pryds av väldoftande toppskott. 
Arbetsveckan bjuder på som vanligt på en blanding av frågor i stort och smått här kommer ett axplock.

Måndag: Den nyinrättade samhällsberedningen har sitt första möte. Beredningen har till uppgift att politiskt samordna samhällsbyggnadsfrågorna i kommunen. Det ska förhoppningsvis också innebära att handläggningen av ärendena snabbas upp.
Under eftermiddagen så fortsätter beredningen av frågor kring nästa mandatperiods politiska organsiation och måndagens möte handlar om att se över förutsättningarna och regelverket för de förtroendevalda.
Tisdag:  Dagen inleds med möte mellan SKövde kommun och Västra Götalandsregionen kring kollektivtrafikens utveckling i Skövde tätort. Det följs av biogasdiskussioner  och beredning inför kommande veckas arbetsutskott i kommunstyrelsen.
Onsdag: På förmiddagen deltar jag i en workshop kring Skövdes varumärke och kommunens grafiska profil. Ska bli riktigt intressant att lyssna och få inspiration hur vi ökar kännedomen om Skövde, ack så viktigt när vi ska attrahera fler företag och invånare till Skövde. Senare under eftermiddagen så presenterar vi det intressanta veckoprogrammet under Sverige Finska veckan. Dagen kommer avslutas med att jag har möte med referensgruppen för finskt förvaltningsområde.
Torsdag: Trästadskommunerna har nätverksmöte i Stockholm, på programmet står innovativ upphandling
Fredag: Morgonen inleds med telefonmöte. Senare under dagen har jag årets första möte för att uppdatera mig i försvarsfrågorna. Eftermiddagen avslutas med att jag är vigselförrättare.
Lördag-Söndag: På lördag och söndag hoppas jag kunna arbeta i skogen. Denna helgens blåst och snöande har förhindrat mig att åka till skogen. Lördag kväll är det dags för den årliga lokala idrottsgalan i Skövde. Många hundra idrottsledare och utövare kommer samlas på Arena Skövde för att att hylla och fira pristagare i flera olika kategorier.
 
Med andra ord en varierande och innehållsrik arbetsvecka väntar.
 
/Leif
  
Idrottsgala, Kollektivtrafik,

Kommentera

Publiceras ej