~Titti~ Svenska Tvillingklubben

0kommentarer

Vi fick tidigt rådet att läsa på om tvillinggraviditet, då det är en hel del som skiljer sig från en "enlingsgraviditet" och det gäller att vara om sig och kring sig och påläst. En av de första sakerna jag gjorde var att göra oss till medlemmar i Svenska Tvillingklubben. Som medlem får jag tillgång till extra mycket fakta, såsom t.ex. "Fakta om flerbörder", "Under graviditeten", "Vad ska vi köpa", "Att amma tvillingar", "Babyskötsel", "Ett barnsäkert hem" mm. De har även rådgivning per telefon om man önskar.
 
 
Genom nyhetsbrevet Dubbelt Upp (jag gillar namnet!) får vi kontinuerlig info och vi har även fått filmer och böcker med information om tvillingar. Utöver det finns det diskussionsforum om allt möjligt! Och så har de "Köp & Sälj"-sidor. Dessutom finns det lokala klubbar och föreningar, bland annat en i Skaraborg så den ska jag kolla upp framöver.
 
Jag har tagit hand om tvillingar i över tio år, och har även haft hand om trillingar en period i mitt liv, så jag känner att jag har koll på läget. Men jag har ju inte tidigare behövt fundera så mycket på vilka inköp som behöver göras, och vad som man måste köpa två utav och vad som räcker att bara ha en utav.. Medlemskorter i tvillingklubben ger oss "Duorabatt" vid köp av två liknande produkter eller procentrabatt i många butiker över hela landet samt på Tvillingklubben. Så det hoppas jag kunna spara några kronor på :)
 
Ja det är mycket spännande som händer och som jag vill ta reda på :)
~Titti

     
Svenska Tvillingklubben, tvillingar, tvillinggraviditet, vänta tvillingar,

Kommentera

Publiceras ej