~Titti~ Realitycheck!

0kommentarer

Ja det är min sammanfattande kommentar efter gårdagens utbildning till blivande tvillingföräldrar, som arrangerades av Svenska Tvillingklubben.
 

På plats fanns även böcker, barngrejer, hygienartiklar och massa andra "bra-att-ha-grejer" att köpa för att slippa frakt. Vi köpte några småsaker som vi visste sedan tidigare att vi ville ha och några saker som var nya för oss som vi blev tipsade om.
 
Utbildningen i sig var bra, mycket var basic som jag redan visste sedan tidigare men en hel del var också nytt, och några av tipsen ser jag som mycket värdefulla! En del utav det som förmedlades blev också, som rubriken säger, ett uppvaknande...
Vi är såå glada att det är just tvillingar, perfekt att få två på en gång :) Men samtidigt går det inte annat än att förfasas över allt som kan hända, allt jag måste vara försiktig med och uppmärksam över och allt som måste köpas - snart!
 
Magen är betydligt tyngre och större genom hela graviditeten och det är bl.a. därför som en tvillinggravid kvinna ofta bli sjukskriven mellan vecka 20-25. I vecka 30 är magen lika stor som en fullgången enlinggraviditet (dvs. som gått hela 40 veckor med en bebis i magen). Så rådet man får som blivande tvillingförälder är att planera som OM man ska föda vecka 25, till dess bör allt vara inköpt och färdigplanerat. Jag är i vecka 17 nu, så det är ju mindre än två månader till vecka 25... Hög tid att köpa in och planera alltså! Men känslan är att det är för tidigt att göra dessa inköp, jag är inte alls "där" i huvudet än?! Om två veckor ska vi på ultraljud och få se dem igen (längtar!!) efter det tror jag att det blir lättare att börja göra inköpen.
 
Så min plan får nog istället vara att börja titta på saker att köpa, utan att köpa - än?
 
 
 
 
Svenska Tvillingklubben, tvillingar, tvillinggraviditet, tvillingvagn, utbildningsdag,

Kommentera

Publiceras ej