~Titti~ Jag pinglar när jag går!

0kommentarer

Jag är såå glad för det fina gravidsmycket jag har fått från Leif, en Bola:
 
 
I Sverige kallas ofta ett Bola gravidsmycke för en Mexikansk Bola men det finns även flera andra namn som exempelvis Graviditetssmycke, Änglapingla, Änglaklocka eller Änglasmycke.

Första gången jag såg en sådan här pingla var när min kompis Alex var gravid. Hon berättade då att pinglandet som uppstår när mamman går och bolan rör sig över magen har en rogivande effekt på barnet (i vårt fall barnen!). och sedan efter de fötts kan man hänga bolan på vagnen så känner de igen ljudet. Ända sedan Alex visade och berättade om den så har jag velat ha en sådan, och nu har jag fått den! Att det sedan är ett fint lyckoklöver på den känns extra bra :)

~Titti

bola, gravid, graviditet, graviditetssmycke, gravidsmycke, lyckoklöver, mexikansk bola, änglaklocka, änglapingla, änglasmycke,

Kommentera

Publiceras ej