~Titti~ Härliga semmeltider!

0kommentarer

Igår fick jag besök och då vill jag bjuda på fika, efter en snabb kik på konditoriet valde jag att köpa en Semmeltårta - det är grejer det!!
 
 
Semlor är bland det godaste jag vet, säkert för att man bara äter den så kort tid på året :)
 
Oftast blir det "vanlig semla", som också är den allra godaste, men är man flera är det ju praktiskt med en hel tårta + att det brukar bli mer till varje person ;) "Grodor" (som det heter i Småland) med vanlijkräm istället för mandelmassa är ju bara bortkastade kalorier enligt mig. Semla med wienerbröd är jag väldigt nyfiken på, har aldrig smakar, men varje gång jag är på ett fik och ha möjlighet att välja så slutar det ändå alltid med att jag väljer en vanlig, då vet jag ju att jag får en underbart god upplevelse!! :p
~Titti
Semlor, grodor, konditori, semla, semmeltårta,

Kommentera

Publiceras ej