~Titti~ Julkänsla

0kommentarer

Fram tills nu har det inte direkt känts att julen snart är här? Plusgrader, grönt och solsken ute?
 
Men idag har julkänslan infunnit sig! Äntligen fick jag tid för julklappsshopping 😊 Kvart över fyra i eftermiddags åkte jag iväg och Leif stannade hemma med barnen. Jag hann med flera olika stop i Stallsiken (köpcentrum utanför city) och så svängde jag förbi Coop och Posten vid Maxi för att skicka iväg paket och lösa ut paket. Sedan skyndade jag hem till hungriga och trötta barn till kl. 18. 
 
Strax efter 19 lämnade jag två mätta barn varav en sovande (Tösen) och en klarvaken (Gossen) och körde in till stan. Jag hann gå igenom det mesta på Commerce innan de stängde kl. 20 och jag körde vidare till Elins Esplanad. Dessvärre var jag felunderrättad då jag fått info om att allt skulle vara öppet till kl. 23. Det var det inte. Allt utom Ica var stängt. Där gick luften lite ur mig då mina planer gick i stöpet... Men det var bara att räcka om tänka nytt och göra glad entré på Ica! 😉
 
Innan jag åkte hem lämnade jag julklapp och önskade God Jul till några vänner. Väl hemma väntade samma sovande och vakna barn (vet inte om Gossen vakade in julen med förhoppning om att se Tomten? Klockan var iaf över midnatt innan han somnade...). Leif bjöd på griljerad skinka varm från ugnen - mums!
 
Resten av kvällen har jag ägnat mig åt paketinslagning. Jag hoppar dock julrimmen iår 😉
 
 
Denna dag före dopparedag må låta stressig för somliga men det är på så vis jag får julstämning. Och jag gillar min modell 😊
 
Go'natt & Go' Jul!! 🎄⛄️❄️
~Titti

Kommentera

Publiceras ej