~Titti~ Finlands självständighetsdag

0kommentarer

På förmiddagen åkte jag till Sventorps församlingshem. Där mötte jag upp kantorn och solisten till barnens dop.
 
 
Efter idogt letande hittade jag till slut det jag sökte efter och idag övade de in en av låtarna. Jag lovar jag gråter varje gång jag hör den - den går rakt in i hjärtat!! (Berättar mer efter dopet!)
 
Barnen hängde med :)
 
 
Leif kom hem till lunch efter att ha varit bortrest ett par dar, skönt att ha honom hemma!
 
På eftermiddagen åkte vi till Finska förenings samlingslokal och hembygdsgård där Finlands självständighetsdag firades. Trevligt firande och intressant historia. Jag hade turen att prata med en man som berättade om sina upplevelser. Mäktigt att höra honom berätta om hur han växte upp under kriget. Så mycket historia, så många känslor. Roligt att få vara med en sådan här dag. Barnen skötte sig exemplariskt och var på strålande - underhållande - humör!
 
Glada familjen Walterum ☺️
 
 
Efteråt passade vi på att handla.
 
 
 
Halvtråkigt ärende skulle man kunna tro men barnen tyckte det var spännande med allt nytt
 
 
 
 
Mina goa ungar!! 💞
~Titti

Kommentera

Publiceras ej