~Titti~ Vagnen ska med!

0kommentarer

På tisdagen hade jag läkartid på sjukhuset. Detta var första gången som jag åkte iväg med twinsen när jag även behövde få med mig vagnen. Det visade sig bli något av ett tidskrävande bestyr..

Själva chassit måste ligga på ett särskilt sätt för att få plats i bagaget. Sedan fick min "back-up" bära ut barnen sittande i deras babyskydd (bilstolar för bebisar) till bilen eftersom jag fortfarande inte får bära så tungt efter kejsarsnittet. Sedan stuvade jag in barnen i baksätet (med "back-up:en emellan), ena liggdelen i bagaget och den andra fastspänd i framsätet. Phu!

På plats på parkeringen utanför sjukhuset var det bara att ta ut allt i omvänd ordning från bilen och montera ihop allt - i ösregn!! Sedan gick det enkelt att ta sig fram med vagnen på sjukhuset även om personalen befarade att vagnen inte skulle gå igenom vissa dörrar men det funkade alldeles utmärkt!

 

Läkarbesöket gick bra och det gjorde även packningen in i bilen igen - det var lättare att packa andra gången eftersom jag nu visste i vilken ordning det borde ske.

Men jag måste lära mig att tidsplanerat bättre :)

~Titti

Kommentera

Publiceras ej