~Titti~ Vi blir piloter!!

0kommentarer

Åh vad glad jag blev när vi fick den här inbjudan på posten härom dagen:
 
 
På vårt första inskrivningssamtal hos barnmorskan fick vi reda på att de hade pausat föräldrautbildningarna. Det föds så många barn i Skövde nu att de helt enkelt inte har haft tillräckligt med resurser för att hålla i utbildningarna. Jag blev väldigt besviken av att höra detta. Själva informationen känner jag att jag har bra koll på och annat kan jag nog ta reda på, men det sociala med att träffa andra nyblivna föräldrar hade jag sett fram emot mycket! Eftersom jag inte kommer härifrån såg jag detta som en chans att utveckla mitt kontaktnät och framför allt ha personer att umgås med under föräldraledigheten. Så jag har verkligen hoppats att de skulle återuppta föräldragrupperna och det har de gjort nu!
 
Jag vet inte riktigt vad det innebär med att det är en pilotgrupp inför höstens nystart av föräldragrupper, men jag antar att de har ett nytt upplägg på något vis när de nu startar.
Kul ska det bli iaf :)
 
Sedan kommer vi även kallas till sjukhuset för träffar med blivande tvillingföräldrar - det ska också bli himla roligt!! Ja jag säger då det, mycket roligt vi har framför oss nu :)
~Titti
Skövde, barnmorskemottagning, föräldragrupp, föräldrautbildning, tvillingföräldrar,

Kommentera

Publiceras ej