~Titti~ Offecct!

0kommentarer

Ni som följt bloggen ett tag vet att jag är med i Ladies Circle (det finns två klubbar i Skövde, jag är med i Lc70). På vårt senaste mötet gjorde vi studiebesök på Offecct i Tibro.
 
 
Innan besöket visste jag inte mycket alls om dem, så det var väldigt intressant att lyssna på hur Kurt Tingdal (vd) och Anders Englund (designchef) grundade Offecct 1990. Då hade de inga pengar men många idéer! Idag har koncernen 50 anställda och omsätter ca 122 miljoner kronor!
 
Jag tyckte det var särskilt roligt att lyssna till hur de tar socialt ansvar genom "CSR", det handlar om många olika saker allt från att skapa god arbetsmiljö till att minska miljöbelastningen inom alla områden som kan påverkas av verksamheten. De visade på olika miljömärkningar och vad de innebär och rent konkret hur Offecct har ett globalt tänk genom CSR.
Jag lärde mig mycket nytt :)
 
Efter föredragningarna fick vi guidad visning i lokalerna,
snacka om att man blev inspirerad att ändra lite där hemma... ;)
 
 
När vi gick hem fick vi med oss en gåva:
 
 
Alltid roligt att lära sig mer av sitt närsamhälle,
en av många saker som är bra med Ladies Circle :)
~Titti
Kurt Tingdal, Ladies Circle, Ladies Circle Skövde, Ladies Circle Sverige, Lc70, Offecct, Tibro, studiebesök,

Kommentera

Publiceras ej