~Titti~ Måndag kväll

0kommentarer

När Leif är borta över natt så tjurar jag ihop över eldningen. Vi eldar ju med ved varje dag. Men när han är borta innebär det att jag måste sköta eldningen själv och det är bara såå tråkigt, så jag gör det inte. Punkt. Och då blir det kallt, riktigt kallt - nu under hösten innebär det att tempen ligger på ca 13-14 grader på morgnarna... Jag vaknar fort av en kalldusch dock (men det är också ett väldigt bra sätt att motivera sig att köra morgonträning på gymmet med efterföljande varm dusch ;) )! Men det är en prioritering. Jag värdesätter att slippa elda på kvällen högre än värme på morgonen. Så tänker jag :)
 
Men jag kan inte gärna utsätta Leif för de kalla morgnarna så jag eldar snällt på kvällarna när han inte är hemma (som ikväll när han har fullmäktige). Men det är tråkigt att elda, riktigt tråkigt!
 
För övrigt har jag haft en trevlig kväll. En kväll med löfte om nya uppdrag och positiv energi från härliga kvinnor :)
~Titti
kyla, vedeldning, värme,

Kommentera

Publiceras ej