-Leif- Möten med företag

0kommentarer

Under måndagen och tisdagen så har mötesverksamheten i kommunledningen varit lägre på grund av att flera både politiker och tjänstemän varit i norska Drammen på studiebesök. Jag var också inbjuden att åka med men ett annat sen länge inbokat arrangemang fick mig att avstå. I stället har jag använt den lägre mötesverksamheten under måndagen och tisdagen till att träffa företagsledningarna för två av Skövdes många viktiga företag. Det har varit två mycket givande besök!
I mitt kommunalrådsuppdrag så tycker jag det är viktigt att komma ut och träffa företagarna i kommunen gärna på tu man hand och utan att media är inbjudna. Det ger tillfälle till djupare diskussioner och man får ta emot både ris och ros precis som det ska vara i mitt uppdrag. Det har hitills under mina sju kommunalrådsår blivit en del besök ute hos företag och på arbetsplatser. Jag försöker leva efter regeln minst ett besök i månaden. Vissa företagare hör av sig själva andra tar jag kontakt med. Att träffa och besöka de lokala företagen som är motorn i en kommuns utveckling är viktigt, jag önskar att det kunde finnas ännu mer tid för detta.   
 
/Leif
Företagare, Kommunalråd, Skövde,

Kommentera

Publiceras ej