-Leif- När valet är ditt!

0kommentarer

Efter en helg med efterlängtat finbesök på gården så var det måndag igen. Inför shoppingshelgen i Skövde nästa helg så debuterade jag idag för Skaraborgarna som modell i en trevlig höstcollection.
Riktigt trevligt var det. Inte för jag tror att det kommer komma några andra modelljobb men däremot så bjuder jag gärna på mig själv. När jag handlar kläder försöker jag att alltid handla i Skövde, som kommunalråd och Centerpartist så tycker jag man inte bara i ord ska prata om att stötta det lokala näringslivet, man ska också se till att göra det själv när man kan.
Måndagmorgon innebär tidigt telemöte 07.30 så det var tidig avfärd till stadshuset idag. En dag som har varit fullspäckad av möte efter möte.
I kväll var det dags för kommunfullmäktigemöte, det första efter sommaruppehållet.
Mötet inleddes med en riktigt bra information om Hållbar Jämställdhet av Carina Sándor på Sveriges kommuner och Landsting.
Även om Jämställdhetsarbetet går framåt så är det så lång väg kvar att vandra på många områden. Ett jämställt samhälle är en politisk ledningsfråga och kräver tydliga politiker. Skövde fick beröm för vårt sätt att tackla frågan av Carina Sándor, det får däremot inte leda till att frågan tappar i dignitet.
Efter dragningen så var det dags att gå in på kvällens föredragningslista som innehöll 23 punkter. Två av höjdpunkterna var presentation av två medborgarförslag. Medborgarförslagen inger hopp för det demokratiska arbetet också i framtiden. 
                                                                
Förslagsställarna tillhörde kommunens yngre medborgare. Det första medborgarförslaget handlade om att göra en skateboardpark i Skultorp, det andra om att bygga en gammaldags by i Skövde. Roligt med engagemang. Vill du lyssna till och se förslagsställarna och även ta del av kommunfullmäktiges möte kan klicka här.
 
/Leif

 
 
 
 
 
Jämställdhet, Kommunfullmäktige, Medborgarförslag, Shoppinghelg,

Kommentera

Publiceras ej